هیئت تنیس روی میز استان اصفهان

ESFAHAN TableTennis

◄ اطلاعیه ►

تقویم مسابقات در سال 1402
ادامه »
► آخرین اخبار ◄
» شنبه 15 اردیبهشت 1403  9:25 PM
----------------------------
» یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  11:51 AM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  2:00 PM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  1:57 PM
----------------------------
» جمعه 31 فروردین 1403  4:12 PM
----------------------------
» یکشنبه 26 فروردین 1403  4:10 PM
----------------------------
» یکشنبه 19 فروردین 1403  1:32 PM
----------------------------
» شنبه 18 فروردین 1403  12:16 PM
----------------------------
» جمعه 10 فروردین 1403  12:09 AM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:18 PM
----------------------------
اخبار تنیس روی میز
سه شنبه 4 اسفند 1394  10:53 AM
سرمربی تیم تنیس روی میز بانوان هیأت استان اصفهان: رشته تنیس روی میز خاصیت درمانی دارد

سرمربی تیم تنیس روی میز بانوان هیأت استان اصفهان گفت: جدای از تمام مزایای تنیس روی میز به‌عنوان یک ورزش مفرح، خاصیت درمانی هم دارد و به همین دلیل پزشکان به اکثر بیماران ورزش کردن در این رشته را پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش سایت هیأت تنیس روی میز استان اصفهان، اشرف بلوچی انارکی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به خواص درمانی تنیس روی میز در بهبود آلزایمر و سایر بیماری‌ها؛ پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند این ورزش را انجام دهند زیرا تمرکز را به میزان زیادی افزایش می‌دهد حتی لزوم این رشته برای کودکان بیش‌فعال نیز احساس می‌شود.

وی افزود: رقابت‌های لیگ برتر تنیس روی میز بانوان در دور رفت در تهران به پایان رسید و 23 و 24 اسفندماه سال جاری دور برگشت آن در پایتخت برگزار خواهد شد.

این سرمربی تصریح کرد: به دلیل اینکه ملی‌پوشان در کل تیم‌ها پخش می‌شوند؛ تقریباً هرسال در مسابقات تیم‌ها خیلی خوب کار می‌کنند و امسال هم به همین صورت است.

وی خاطرنشان کرد: در لیگ برتر امسال رقیب جدی ما تیم مس است که دو بازیکن خارجی از چین و اکراین در اختیار دارد؛ البته لازم به ذکر است که ما در دور رفت از بازیکنان کره‌ای‌مان استفاده نکردیم اما در دور برگشت به‌احتمال‌زیاد از حضورشان بهره خواهیم برد.

بلوچی با اشاره به اینکه تیم ما در دور رفت با اقتدار رده نخست را از آن خود کرد، یادآور شد: منصوره رضایی، آنا فیاضیان هر دو از ملی‌پوشان اصفهانی تیممان محسوب می‌شوند، ندا شهسواری و مریم صامت از دیگر استان‌های کشور به این تیم پیوسته‌اند که هر دو ملی‌پوش هستند.

به گفته وی مریم صامت از استان گلستان به تیم تنیس روی میز بانوان هیئت استان اصفهان ملحق شده و ندا شهسواری بانوی المپیکی در المپیک لندن حضور داشته است.

سرمربی تیم تنیس روی میز بانوان هیئت استان اصفهان اظهار داشت: در دور رفت هر چهار بازیکن برای تیم ما بازی کردند و نتیجه رضایت‌بخش بوده که امیدواریم در دور برگشت هم پینگ‌پنگ‌بازان به همین شکل عملکرد موفقی داشته باشند.

*اطلاع‌رسانی در مدارس به‌منظور تشویق سنین پایه به رشته تنیس روی میز

وی عنوان کرد: اصفهان با در اختیار داشتن خانه تنیس روی میز که بهترین سالن کشور نیز به‌حساب می‌آید؛ مطمئناً برای برگزاری مسابقات لیگ برتر شرایط میزبانی مطلوبی را از نظر سطح امکانات و حتی خوابگاه دارد به‌طوری‌که اکثراً اردوهای تیم ملی در این شهر برپا می‌شود.

وی افزود: به وضعیت خانه تنیس روی میز اصفهان بسیار رسیدگی شده به‌طوری‌که از لحاظ نور، پارتیشن و کف‌پوش نسبت به قبل خیلی بهتر شده و خوب و مجهز است؛ در حقیقت می‌توان گفت بهترین سالن این رشته ورزشی در خاورمیانه به شمار می‌آید.

بلوچی به نداشتن محدودیت سنی در ورزش تنیس روی میز اشاره و تأکید کرد: تنیس روی میز از ورزش‌هایی است که شرایط سنی نمی‌شناسد و از گروه‌های سنی پایه گرفته تا سنین بالاتر 40 تا 50 سالگی، 50 تا 60 سالگی و 70 سال به بالا به‌راحتی به این رشته وارد می‌شوند؛ تا جایی که حتی مسابقات کشوری و برون‌مرزی پیشکسوتان نیز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در مدرسه به علت وجود فضای بیشتر برای ورزش‌های گروهی، طبیعی است بچه‌ها به سمت این نوع رشته‌ها تمایل نشان می‌دهند.

سرمربی تیم تنیس روی میز بانوان هیئت استان اصفهان یادآور شد: بهتر است در مدارس که سنین پایه را شامل می‌شوند؛ اطلاع‌رسانی در رابطه با مزایای این رشته صورت بگیرد همچنین با قرار دادن تعداد میزهای بیشتری در محیط مدرسه می‌توان دانش‌آموزان را به تنیس روی میز علاقه‌مند کرد زیرا ورزش‌های انفرادی تمرکز و اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برند.

وی ادامه داد: رئیس هیئت مدیر خوبی است و در همه زمینه‌ها به‌خصوص برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در خانه تنیس روی میز و مکان‌های دیگر در اصفهان؛ باعث رشد این ورزش بین اصفهانی‌ها شده و با توجه ویژه خود به بخش بانوان با تمام توان این تیم را حمایت می‌کند.